fromhollandtonepal.reismee.nl

Kroatie de gekste

reizen door kroatie, slingerweggetje, rechts de adriatische zee, hmm, kan erger!

hoi allen! we zitten nu dus in kroatie, hebben kilometers geleden de tolweg verlaten en hebben een mooie slingerweg gevonden langs de kust van de adriatische zee. helaas ook deze keer geen fotos, want we zitten in de mcdonalds op een zeer crappy toetsenbord te tikken, vandaar ook geen hoofddletters of overbodige leestekens. en de z zit waar de y zit... the windows are where the doors should be!

voordat we hier dit mooie land binnenmochten was er n hoop te doen. voor de grens stond 5 km file in de vorm van vrachtwagens. daar mochten wij gelukkig voorbij rijden. bij de uitrij grens van slovenie werden we eruit gepikt door de douane die alles doorlichtte. ik moest naar een apart hokje waar ik gefouilleerd werd, zelfs mijn armen werden uitgebreid bekeken op sporen van drugsgebruik! tuurlijk vonden ze niks, en mochten we erdoor... tot de grens van kroatie. het circus begon opnieuw, en werkelijk alles ging van hand naar hand. de twee douaniers deden zo hun best, maar vonden nix! als ze nou gewoon honden zouden inzetten... afijn anderhalf uur later konden we eindelijk verder, richting wc welteverstaan. ons rommelige systeem was veranderd in complete chaos.

de dynamo van de bus begaf het drie dagen geleden, net nadat we bijna weggewaaid waren, storm!! deze is inmiddels vakkundig gerepareerd door de hak, de plaatselijke garage keten. dus gelukkig elke keer n volle accu!

we lopen momenteel lekker rond in ons tshirt, en nemen zo mss wel een verfrisende duik compleet met shampoo enzo, het is maar goed dat we eigen vervoer hebben anders mochten we ws niet eens in de veewagon zitten.

hopelijk mogen we in split wel op straat spelen, we hebben ntrlk niet voor nix zo goed geoefend! in zadar werd het helaas een beetje te gevaarlijk om te gaan vuurkegelen, de straatjes binnen het ommuurde oude centrum waren extreem smal!