fromhollandtonepal.reismee.nl

Van Bosnie tot Zwitserland

Hoi allemaal!

Jullie hebben weer flink geduld moeten hebben, maar hier is dan weer een nieuw verhaal van ons!

We hebben ontzettend veel gezien en beleefd, mooie dingen, leuke dingen maar helaas ook iets heel vervelends...

Ik ga overal een beetje in vogelvlucht doorheen, we vertellen alles wel uitgebreid als we weer in Nederland zijn :)

Laten we maar beginnen bij:

Bosnie

In Sarajevo lukte het gelukkig om met Ena (een middelbaarschool vriendinnetje van mij, Lysanne) en haar vriend Amir af te spreken. We hebben een week in de buurt van Sarajevo bij hun doorgebracht en het was ontzettend gezellig!

Hier gaven wij het muziek maken op straat maar eens een kans en dit was vanaf dag 1 een groot succes. we haalde per uur zo gemiddeld 30 euro op, wat je zeker in Bosnie een aardig eind op weg helpt :) na een week hoorden we zo'n beetje bij het meubulair van Sarajevo en we kregen erg veel ositieve reacties van mensen.

We hebben zelfs nog een keer opgetreden, namelijk in Kritorion, een soort lantaren venster. Het was erg rustig, en we hebben niet veel verdient die avond, maar de ervaring was erg leuk :)

Na Sarajevo reden we door naar een natuurgebied waar we lekker konden zwemmen en waar ik voor het eerst een aantal rondjes heb gecrost in Mohombi! (voor wie het niet weet, ik heb geen rijbewijs :P) Mark had dit uiteraard gefilmd, maar die beelden zijn helaas voor altijd verloren. De rede daarvan kun je lezen onder het kopje Italie :(

We reden (mark reed) door naar Mostar, een klein idillisch stadje, waar we bij de touristoffice vroegen of we op straat mochten spelen, waarop die mevrouw direct een betaald optreden voor ons regelde in het cafe van haar man! We speelde die avond verterkt op straat en haalden bijna 100 euro op! Het was een hele goede en leuke ervaring, die erg goed is geweest voor ons zelfvertrouwen :)

In Bosnie hebben we ook prachtige watervallen gezien en bezwommen en beklommen. Ook hiervan zijn de meeste foto's helaas voorgoed verdwenen...

Kroatie

We hebben de hele kust van Kroatie weer gevlogt en op verschillende plekken op straat gespeeld. Het was ook hier erg leuk om te doen, al ging het verdienen iets minder goed. Waarschijnlijk door de munteenheid. Als mensen 1 kuna geven denken ze dat het best veel is, maar het is in werkelijkheid maar 10 eurocent, dus dat schoot minder hard op, maar het was keer op keer weer ontzettend gezellig.

Het was heel erg heet in Kroatie en we zwommen dan ook elke dag lekker in de zee. Het meest ideale was dat ze op bijna alle stranden wel douches hadden en wij dus niet stinkend verder hoefden :P

Wij hebben namelijk in alle maanden dat we nu weg zijn, nog nooit op een camping gestaan! Altijd wild gekampeerd , maarja das wel zonder douche!

In Bosnie wasten we onszelf in de ijskoude riviertjes, en in Kroatie gingen we dus zwemmen en konden daarna heerlijk (ijskoud) douchen:)

Italie

De heimwee begon vooral bij Mark aardig op te spelen, dus besloten we zo langzaam aan Mohombi's neus weer eens richting Nederland te sturen, maar niet voor nog even te genieten van de landen onderweg,

We hadden allebei erg veel zin in Italie, maar we werden helaas heel erg teleurgesteld op onze avond...
We waren in een superleuk plaatsje, Caorle, aan de kust. We waren 's avonds aangekomen en besloten er op uit te gaan om te pijlen of we hier wellicht konden spelen.
we zijn hooguit 2 uur weggeweest van de camper, maar toen we terugkwamen zagen we dat het kleine zijruitje aan mijn kant was ingetikt. Na korte inspectie bleken allebei de deursloten gesloopt en onbruikbaar waren en de binnenkant van de bus een complete ravage.

Mijn laptop en camera waren gesloten (zonder de opladers) maar voorin, waar Marks ipod, mijn spelertje, telefoon en de navigatie lagen was niet eens gekeken...Gelukkig is er dus relatief weinig weggehaald, de schade was alleen erger.

Ik heb meteen 112 gebeld, waar ik na 15min in de wacht eindelijk iemand aan de telefoon kreeg die een paar woorden engels sprak, de volgende dag deden we aangifte en lieten we eerst het ruitje maken. al snel bleek dat de sloten moeilijker waren, en na wat research van mijn moeders, bleken deze alleen nog in Keulen beschikbaar!

Het vervelende was vooral dat er niemand de bus in kon, en wij dus ook niet, alleen via het dak! Uiteindelijk hebben we ergens een sleuteltje kunnen laten maken voor het zijluikje, en speel ik elke keer voor slangmens door mezelf daardoor naar binnen te wurmen en dan de deuren van binnenuit open te doen.

Uiteindelijk hebben we het toch nog wel naar ons zin gehad in Italie. we hebben onder anderen mijn moeders gezien in San Marino, en een ontzettende leuke dag met ze gehad. Gespeeld op verschillende plaatsen en heel wat leuke reacties gehad en goed verdiend, en prachtige dingen gezien!

Zwitserland

Een vriend van mij is een paar maanden geleden verhuisd naar Zwitserland en vond het wel gezellig als we hem op kwamen zoeken.
Vandaag reden wij dus van het Gardameer helemaal naar Zurich, Zwitserland. De omgeving was ongeloofelijk mooi! Noord Italie en Zwitserland zijn echt prachtig!

We hebben in Zwitserland met Mohombi op ruim 2,5km hoogte gereden, dit was ook een hele ervaring!

Nou ik ga een beetje afronden,

Met ons gaat alles goed, we zijn zo langzaamaan onderweg naar NL en zullen daar binnen en week of 2 wel weer eens arriveren. We weten nog niet zo goed hoe wat waar, maar in eerste instantie iemand logeren waarschijnlijk en dan snel op zoek naar iets voor ons samen...

We zijn heel blij dat we jullie allemaal heel snel weer gaan zien!En dan kunnen we jullie uren vervelen met onze ellelange verhalen en avonturen!

dikke kusjes,knuffels

Mark den Breeje

Dat is inderdaad een hele mooie beschrijving in een zeer kleine notendop :)

lennert

hey Mark en Lysanne

echt weer super leuk om van jullie te horen, en natuurlijk ook echt super lammer dat sommige mensen gewoon niet van andermans spullen kunnen af blijven.
en voor de rest kan ik bijna niet wacht tot ik jullie weer een dikke knuffel kan geven :D

tot binnekort dan maar he

lennert

Carlijn

Hey zusje en Mark, wat vervelend dat er was ingebroken. Gelukkig klinkt de rest wel allemaal heel goed. Wij zitten nu in indonesie en zijn ook over twee weekjes weer thuis. Kunnen we al onze verhalen uitwisselen.

Xxx en tot snel!

Carlijn