fromhollandtonepal.reismee.nl

Kroatie de gekste

reizen door kroatie, slingerweggetje, rechts de adriatische zee, hmm, kan erger!

hoi allen! we zitten nu dus in kroatie, hebben kilometers geleden de tolweg verlaten en hebben een mooie slingerweg gevonden langs de kust van de adriatische zee. helaas ook deze keer geen fotos, want we zitten in de mcdonalds op een zeer crappy toetsenbord te tikken, vandaar ook geen hoofddletters of overbodige leestekens. en de z zit waar de y zit... the windows are where the doors should be!

voordat we hier dit mooie land binnenmochten was er n hoop te doen. voor de grens stond 5 km file in de vorm van vrachtwagens. daar mochten wij gelukkig voorbij rijden. bij de uitrij grens van slovenie werden we eruit gepikt door de douane die alles doorlichtte. ik moest naar een apart hokje waar ik gefouilleerd werd, zelfs mijn armen werden uitgebreid bekeken op sporen van drugsgebruik! tuurlijk vonden ze niks, en mochten we erdoor... tot de grens van kroatie. het circus begon opnieuw, en werkelijk alles ging van hand naar hand. de twee douaniers deden zo hun best, maar vonden nix! als ze nou gewoon honden zouden inzetten... afijn anderhalf uur later konden we eindelijk verder, richting wc welteverstaan. ons rommelige systeem was veranderd in complete chaos.

de dynamo van de bus begaf het drie dagen geleden, net nadat we bijna weggewaaid waren, storm!! deze is inmiddels vakkundig gerepareerd door de hak, de plaatselijke garage keten. dus gelukkig elke keer n volle accu!

we lopen momenteel lekker rond in ons tshirt, en nemen zo mss wel een verfrisende duik compleet met shampoo enzo, het is maar goed dat we eigen vervoer hebben anders mochten we ws niet eens in de veewagon zitten.

hopelijk mogen we in split wel op straat spelen, we hebben ntrlk niet voor nix zo goed geoefend! in zadar werd het helaas een beetje te gevaarlijk om te gaan vuurkegelen, de straatjes binnen het ommuurde oude centrum waren extreem smal!

Vandaag uit Praag een katabel, want er is zoveel te doen ;)

Politie, afscheidsfeestje, vertrek, heel wat uurtjes garage, met pech langs de Deutsch autobahn (kwamen de gele hesjes toch even mooi van pas!) eerste nachtje parkeerplaats, polizei, Berlijn, uren zoeken voor een plek voor de camper, wildplassen in Berlijn, wakkerworden van de kou, regen, dan maar naar Praag!, Policie, Praag! en weer Policie!
Hallo allemaal,

We zijn pas een paar dagen onderweg en hebben nu al meer politie gezien dan in ons hele leven bij elkaar!

We zitten nu dus in Praag, Berlijn was erg koud en regenachtig (praag is ook regenachtig maar iig niet zo koud!)

Na een lange dag in de garage op maandag reden we eindelijk in Duitsland, toen de bus aan alle kanten begon te trillen en te schudden. Wij konden gelukkig uitwijken naar de vluchtstrook, en na te zijn bekomen van de schrik, kroop Mark door de blubber onder de bus (natuurlijk met onze verplichte gele hesjes aan!) De cardanas bleek losgetrilt te zijn!
Mark heeft ter plekke wat boutjes vastgedraaid en de rest op een parkeerplaats verderop.

Het was inmiddels wel duidelijk dat we Berlijn die dag niet zouden halen, dus sliepen we op een parkeerplaats langs de autobahn.

De volgende ochtend kregen we een vluchtig bezoekje van de polizei, die wilde weten of we drugs bij ons hadden. Na een korte blik in de bus, konden we vertrekken richting Berlijn.

Enkele uren later kwamen we daar dan ook aan, maarja, waar gaan we slapen? Na heel wat uurtjes rond te hebben gereden, spotten we wat campers op een parkeerplaats en hebben we hem daar gezellig bijgezet.
Er waren geen toiletten, dus dat werd wildplassen in Berlijn :P

De volgende ochtend regende het heel hard, en het was zo koud dat we besloten door te rijden naar Praag.

Net over de grens kwamen we in aanraking met de Policie, die alles van ons wilde weten (incl de inhoud van onze prullenbak :P)
Toen alles in orde bleek konden we verder naar Praag.

Ook hier bleek het weer een ramp een plekje te vinden. Ze hebben hier wel campings, maar gezien die achterlijk duur zijn, hebben we de bus maar in het ambassade gebied geparkeerd en zijn vandaag met het openbaar vervoer de stad ingetrokken om wat geld te verdienen...

Nou dat ging mooi niet door! Na 5 minuten spelen kwam er een policie meneer ons even vertellen dat we zonder vergunning niet mogen spelen in Praag... Het lijkt hier Rotterdam wel! GRRR!

Nu dus nog maar even kijken of we hier blijven, of toch maar weer lekker verder trekken naar een oord waar we wel muziek mogen maken!

Verder gaat met ons alles goed, we genieten van het avontuur :P